اخلاق فروشندگی(قسمت اول)

موفقیت در فروشندگی پوشاک!

 

هر شغلی نیاز به دیدگاه حرفه ای و مقداری استعداد ذاتی دارد

برخی پیشه ها بیش از سایر شغل ها به تخصص نیاز دارد

این در حالیست که تخصص از طریق یادگیری و تجربه به دست می آید.

فروشندگی برخلاف تصور بسیاری یک از همین شغل هاست که نیاز به مهارت و تخصص فراوان دارد.

یک فروشنده علاوه بر کمک به فروش کالا به یک مشتری بالقوه ، میتواند تضمین کننده فروش مجدد همان کالا و یا وفاداری دائمی مشتری برای مراجعه مجدد باشد.

نوع فروشندگی میتواند باعث شود مشتری ای که امکان دارد بارها اقدام به خرید کند ، حتی یکبار هم خرید نکند!

بنابراین فروشندگی یکی از تعیین کننده ترین نقش ها را برای هر کسب و کاری دارد.

در این مقاله پارس ردا قصد دارد تا به بیان نکاتی بپردازد

که با کمترین هزینه و تنها با تغییر در برخی رفتار های روزمره فروشندگان  میتواند

اثر فوق العاده ای بر فروش کالاها در کوتاه مدت و دراز مدت داشته باشد .

رفتار و اخلاق فروشندگان به خصوص در کالاهایی نظیر پوشاک به طور مستقیم بر خرید فعلی و آتی خریداران اثر خواهد گذاشت.

 

تکنیک فروش-پارس ردا

تکنیک فروش

 

۱- هرگز کم فروشی نکنید

هر چند در حوزه پوشاک شاید کم فروشی کردن چندان معنی نداشته باشد

اما کم فروشی به مشتریان تنها در اجناس خلاصه نمیشود.

کم توجهی به یک مشتری ، تنبلی در پاسخگویی به مشتریان ، نگفتن توضیحاتی که لازم است مشتریان بدانندو… کم فروشی به حساب می آید.

اهمیت این موضوع حتی به حدی است که حتی در قرآن کریم به آن اشاره شده و به عنوان عملی زشت نکوهش شده است.

 

۲-همه ی مشتری هارا به یک دید نگاه کنید

هیچوقت با توجه به ظاهر کسی در مورد او قضاوت نکنید.

علاوه بر اینکه این امر موضوعی غیر اخلاقی است میتواند به کاسبی شما ضرر بزرگی وارد کند.

امروزه این موضوع بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده است زیرا با مدرن شدن جامعه و شغل های جدید به هیچ وجه نمیتوان از ظاهر کسی پی به مبلغی که میتواند برای خرید بپردازد ببرید.

به همه ی مشتریان بدون قضاوت در مورد رفتار و یا ظاهرشان به طور یکسان توجه کنید.

 

۳-خوش برخورد و خوشپوش باشید

کم هزینه ترین روش برای آنکه مشتریان شما همواره به شما وفادار باشند ، اخلاق نیکو است.

یک لبخند ، یک چهره بشاش و کم مهربانی برای شما هیچ هزینه مالی ندارد

اما برای مشتری شما بیش از کالایی که به وی می فروشید ارزشمند است.

همیشه در بهترین شرایط روحی کار فروش را انجام دهید.

اگر به هر دلیلی امروز سرحال نیستید ، بهتر است سرکار نروید تا آنکه باعث رنجش مشتریان خود شوید.

 

۴-هرگز مشتری را وادار به خرید نکنید

یکی از بدترین کارهایی که یک فروشنده میتواند انجام دهد ، وادار کردن مشتری به خرید است.

اگرچه وادار کردن مشتری به خرید اجباری ، موضوعی است که شاید بسیاری از شنیدن آن تعجب کنند،

اما واقعیت آن است که برخی فروشندگان با استفاده از کلام خود از حیای مشتری سوءاستفاده کرده  و سعی میکنند به هر طریقی کالایی را به مشتری بفروشند.

به یاد داشته باشید اگر رضایت مشتری برای خرید کالایی وچود نداشته باشد ، حتی اگر اقدام به خرید آن کالا نماید ، احتمال خرید مجدد و یا معرفی سایرین برای خرید از شما بسیار کم خواهد بود.

 

۵-با مشتری خود صادق باشید

عیب و مزیت کالای خود را به طور همزمان برای مشتری شرح دهید .

اگر مشتری بداند که کالای شما عیبی دارد و آن را نخرد بهتر از آن است که با اعتماد به شما آن را خرید کرده و دیگر هرگز به شما مراجعه نکند

و یا با دلخوری نزد شما بیاید.

در بسیاری از مواقع ارجاع مشتری به یکی از همکاران برای خرید میتواند تصویری از صداقت شما را در ذهن مشتری به جای بگذارد که بر روند آتی فروش شما تاثیری شگفتی خواهد داشت.

 

این مقاله ادامه دارد…

 

فهرست اصلی