تامین اجاره های میلیونی با فیک فروشی برند ها

برند های فیک در ایران

برند-پارس ردا

 

برند فروشی و برند پوشی  هر دو واژه هایی اند که امروزه در تمام دنیا چه تولید کنندگان و چه مصرف کنندگان به دنبال آن هستند.

فروشندگان برای فروش بیشتر و مصرف کنندگان به دو دلیل شیک پوشی و تهیه پوشاک با کیفیت.

البته یکی از موضوعاتی که درباره فعالیت برند های مختلف در کشور مطرح است ، واحد هایی هستند که در پاساژ های شمال تهران به فعالیت میپردازند.

این مغازه ها از چه طریق قادر به تامین اجاره این واحد های لوکس و گران قیمت هستند؟

چه سود هنگفتی پشت فروش این واحد ها مستتر شده است؟

در واقع باید بررسی کرد چگونه یک واحد می تواند از عهده اجاره های بالای این پاساژ ها برآیند.

به گزارش از اقتصاد آنلاین :

درباره فعالیت برند های مختلف در ایران وزارت صنعت ، معدن و تجارت طرحی مبنی بر ساماندهی و راستی آزمایی برندها مطرح کرده

و پس از بررسی هایی که در این زمینه انجام شد با حجم گسترده ای از واحد هایی مواجه شدیم

که در این پاساژها با نام برند مطرحی در دنیا به فعالیت پرداخته بودند اما با برند اصلی هیچگونه نسبتی نداشتند.

در حالی که در همه دنیا مرسوم است وقتی واحدی تحت عنوان یک برند به فعالیت میپردازد،

از برند مربوطه گواهی های لازم را دریافت کرده باشد.

 

شلوارجین-پارس ردا

فیک فروشی چه تاثیری بر بازار پوشاک داخلی دارد؟

بخش قابل توجهی از برندهای فعال در ایران هچگونه مجوزی از سوی شرکت اصلی و اروپایی نداشته  و بدون مجوزهای لازم به فعالیت میپردازند.

بیشتر پوشاک فیک به صورت قاچاق وارد کشور میشود

قاچاق کالا فرصت های شغلی بسیاری را از بین میبرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به بررسی های انجام شده روی ۴۳ پاساژ شمال تهران ، اظهار کرد:

در این پاساژها بالغ بر ۲۳۹ واحد صنفی برند شناسایی شدند که از این میان ،

برخی از این واحد ها نام های ایرانی را با نگارش انگلیسی

طراحی و به نوعی تلاش کرده بودند یک برند خاص را در ذهن تداعی کنند

بر اساس پژوهش شخصی آگاه در زمینه پوشاک و برند نشان داده شد که:

اکثر قریب به اتفاق این فروشگاه ها که مدعی فروش پوشاک برند هستند

حرف آن ها فقط ادعاست و در حقیقت برچسبی عوام فریبی روی پوشاک فیک و غیراصلی و حتی در مواقعی تقلبی به لباس آویزان کرده اند.

این فروشگاه ها از این طریق میتوانند فروش زیادی داشته باشند .

البته این فیک فروشی ها دلیل اصلی دیگری هم دارد ؛

و آن تامین اجاره بهای میلیونی در پاساژهای آنچنانی در شمال و شمال غرب پایتخت برمیگردد.

این ادعا های بی اساس به این دلیل شکل گرفت :

که ایرانی ها عقل شان به چشم شان است و اگر روی پوشاک داخلی نیز برچسب برند زده شود ،که این روزا  این حرکت بسیار رواج یافته است

همه ما اقدام به خرید برندهای داخلی به اسم خارجی خواهیم کرد.

مبدا اصلی برند های تقلبی کشورهای شرق آسیا ، چین و ترکیه است

مصرف کننده لزوما کارشناس برند نیست و وقتی بازار همه جور برند تقلبی دارد، ناگزیر کالایی را با اسم و قیمت برند میخرد،اما فیک و تقلبی است.

حمایت از تولید کننده

در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ضرورت دارد دولت تولیدکنندگان برتر را شناسایی کند

به آن ها تسهیلاتی برای برند سازی و تولید با کیفیت پرداخت کند ،تا بتواندد با پوشاک خارجی رقابت کنند.

در حال حاضر سرمایه سرگردانی در بخش خصوصی وجود دارد،که دولت میتواند آن ها را به سمت برند سازی سوق دهد.

تا زمانی که اجناس چینی به صورت قاچاق یا قانونی وارد کشور شوند بدون آنکه از تولیدکننده داخلی حمایتی به عمل آید ،

تولیدکنندگان حتی نمیتوانند روی پای خود بایستند،چه برسد به اینکه از آن ها توقع برندسازی داشت

 

 

 

 

فهرست اصلی