اخلاق فروشندگی(قسمت دوم)

موفقیت در فروشندگی پوشاک(قسمت دوم)

تکنیک فروش-پارس ردا

 

یکی از مهم ترین بخش ها در صنعت پوشاک واحد فروش و بازاریابی است

تعداد زیادی از اعضای اتحادیه صنف پوشاک تهران در بخش های تولید و عرضه به طور مستقیم و غیر مستقیم با واحد فروش ارتباط دارند.

اگر به عنوان یک فروشنده ، علاوه بر فروش اجناس ، وفاداری مشتریان نیز برای شما مهم است ،

لازم است بدانید نیازی به اجناس با قیمت پایین ندارید

شما حتی نیاز به فروشگاهی با ویترین فوق العاده و مملو از برندهای مطرح هم ندارید.

آنچه نیاز دارید تنها مقداری اخلاق حرفه ای فروشندگی است!

اخلاق فروشندگی موضوعی نیست که همه به طور مادرزاد داشته باشند بلکه مجموعه ای از آموزش های یادگرفتنی است

پارس ردا در این قسمت از مقاله ی دو قسمتی اخلاق فروشندگی برخی از این موارد را برای شما بازگو میکند

۶- مشتری پادشاه ماست

“مشتری پادشاه ماست”،”حق با مشتری است”،”حرف ، حرف مشتری است”و…

صحبت از چنین جملات زیبایی کار آسانی است اما عمل به این جملات موضوع دشواری است!

مشتری شما ، همان کسی است که هزینه های زندگی شما را میپردازد همچنین کسب و کار و تجارت شما وابسطه به نظر اوست.

روزی شما از طریق مشتری کسب میگردد، برای موفقیت در فروش تنها صحبت از این جملات کافی نیست

بلکه ایمان به این جملات الزامی است.

۷- به فکر فروش در آینده هم باشید

فروش ، فروش و فروش تنها فکر و ذکر شما نباشد.سعی نکنید به هر قیمتی یک کالا را به یک مشتری بفروشید

مشتری ای که امروز یکبار از شما خرید کند و دیگر هرگز به شما مراجعه نکند، میتواند کسی باشد که سالها از شما خرید میکند و دیگران را نیز

به خرید از شما ترغیب میکند.

سرمایه و پس انداز یک فروشگاه یا برند ، مشتریان وفادار آن است.

۸- شما در قبال مشتری مسئولید

همانطور که شما در قبال خانواده و نزدیکان خود مسئول هستید در قبال مشتریان خود نیز مسئولیت به عهده دارید.

یک فروشنده خوب میبایست این توانایی را داشته باشد تا با احساسات مشتری خود ارتباط برقرار کند.

در غم و شادی او شریک شود و به او کمک کند تا برای خود بهترین را برگزیند.

هرچند مشتری انتخاب آخر را میکند ، اما اگر مشتری شما انتخاب اشتباهی بکند این وظیفه شماست که نظر خود را به او بگویید زیرا:

“شما مسئول مشتری خود هستید”.

۹- تا حد ممکن اطلاعاتتان را زیاد کنید

شغل و تخصص شما فروشندگی پوشاک است ، پس باید اطلاعات اولیه در خصوص لباس و پارچه داشته باشید.

همیشه سعی کنید اطلاعات به روز و دقیقی در مورد کالاهای خود داشته باشید.

هر چه این اطلاعات بیشتر باشد علاوه بر آنکه اعتماد به نفس شما برای معرفی کالا بهتر خواهد بود میتوانید اطلاعات بهتری نیز به مشتری

بدهید.

۱۰- آنچه برای خود میپسندید برای مشتری هم بپسندید

این اصل به نوعی چکیده تمامی مواردی است که تا کنون بیان شد.

اگر دوست ندارید کاری که در حق مشتری خود انجام میدهید کسی در حق شما انجام دهد ، بهتر است آن کار را انجام ندهید.

اگر میخواهید کسب و کار خود را بیمه کنید بهتر است به این جمله اعتقاد داشته باشید و عمل کنید :

“آنچه برای خود میپسندید برای مشتری خود هم بپسندید”

 

فهرست اصلی