اخلاق فروشندگی(قسمت دوم)

موفقیت در فروشندگی پوشاک(قسمت دوم)

تکنیک فروش-پارس ردا

 

یکی از مهم ترین بخش ها در صنعت پوشاک واحد فروش و بازاریابی است

تعداد زیادی از اعضای اتحادیه صنف پوشاک تهران در بخش های تولید و عرضه به طور مستقیم و غیر مستقیم با واحد فروش ارتباط دارند.

اگر به عنوان یک تولیدکننده ، علاوه بر فروش اجناس ، وفاداری خریداران نیز برای شما مهم است ،

لازم است بدانید نیازی به اجناس با قیمت پایین ندارید

شما حتی نیاز به فروشگاهی با ویترین فوق العاده و مملو از برندهای مطرح هم ندارید.

آنچه نیاز دارید تنها مقداری اخلاق حرفه ای فروشندگی است!

اخلاق فروشندگی موضوعی نیست که همه به طور مادرزاد داشته باشند بلکه مجموعه ای از آموزش های یادگرفتنی است

پارس ردا در این قسمت از مقاله ی دو قسمتی اخلاق فروشندگی برخی از این موارد را برای شما بازگو میکند

۶- خریدار پادشاه ماست

“خریدار پادشاه ماست”،”حق با خریدار است”،”حرف ، حرف خریدار است”و…

صحبت از چنین جملات زیبایی کار آسانی است اما عمل به این جملات موضوع دشواری است!

خریدار شما ، همان کسی است که هزینه های زندگی شما را میپردازد همچنین کسب و کار و تجارت شما وابسطه به نظر اوست.

روزی شما از طریق خریدار کسب میگردد، برای موفقیت در فروش تنها صحبت از این جملات کافی نیست

بلکه ایمان به این جملات الزامی است.

۷- به فکر فروش در آینده هم باشید

فروش ، فروش و فروش تنها فکر و ذکر شما نباشد.سعی نکنید به هر قیمتی یک کالا را به یک خریدار بفروشید

خریدار ای که امروز یکبار از شما خرید کند و دیگر هرگز به شما مراجعه نکند، میتواند کسی باشد که سالها از شما خرید میکند و دیگران را نیز

به خرید از شما ترغیب میکند.

سرمایه و پس انداز یک فروشگاه یا برند ، خریداران وفادار آن است.

۸- شما در قبال خریدار مسئولید

همانطور که شما در قبال خانواده و نزدیکان خود مسئول هستید در قبال خریداران خود نیز مسئولیت به عهده دارید.

یک تولیدکننده خوب میبایست این توانایی را داشته باشد تا با احساسات خریدار خود ارتباط برقرار کند.

در غم و شادی او شریک شود و به او کمک کند تا برای خود بهترین را برگزیند.

هرچند خریدار انتخاب آخر را میکند ، اما اگر خریدار شما انتخاب اشتباهی بکند این وظیفه شماست که نظر خود را به او بگویید زیرا:

“شما مسئول خریدار خود هستید”.

۹- تا حد ممکن اطلاعاتتان را زیاد کنید

شغل و تخصص شما فروشندگی پوشاک است ، پس باید اطلاعات اولیه در خصوص لباس و پارچه داشته باشید.

همیشه سعی کنید اطلاعات به روز و دقیقی در مورد کالاهای خود داشته باشید.

هر چه این اطلاعات بیشتر باشد علاوه بر آنکه اعتماد به نفس شما برای معرفی کالا بهتر خواهد بود میتوانید اطلاعات بهتری نیز به خریدار

بدهید.

۱۰- آنچه برای خود میپسندید برای خریدار هم بپسندید

این اصل به نوعی چکیده تمامی مواردی است که تا کنون بیان شد.

اگر دوست ندارید کاری که در حق خریدار خود انجام میدهید کسی در حق شما انجام دهد ، بهتر است آن کار را انجام ندهید.

اگر میخواهید کسب و کار خود را بیمه کنید بهتر است به این جمله اعتقاد داشته باشید و عمل کنید :

“آنچه برای خود میپسندید برای خریدار خود هم بپسندید”

 

2 دیدگاه برای “اخلاق فروشندگی(قسمت دوم)

  1. نوید گفته:

    توی فروش هر محصولی نیاز به دانش هست و چه خوب میشه که تولیدکننده های پوشاک هم این موارد رو رعایت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.