اهمیت ویترین در جذابیت فروشگاه پوشاک

«ویترین »

ویترین پوشاک-پارس ردا

ویترین، بخش بسیار مهمی از هر فروشگاه است

پارس ردا در این مقاله از اهمیت وجود ویترین برای شما میگوید.

ویترین پوشاک میتواند نقش انکار ناپذیری در جلب نظر خریدار داشته باشد.

یک ویترین پوشاک جذاب میتواند خریدار را به داخل بکشاند

-به فروش کالاهای دیر فروش کمک کند

-یک حراج را به خریدار اطلاع دهد

-و یا فصل جدیدی را خوش آمد بگوید.

ویترین میتواند در جلوی فروشگاه و یا داخل آن باشد.

در اصطلاح طراحی ، به ویترین خارجی فروشگاه ، پنجره نمایش گفته می شود.

پنجره نمایش (DISPLAY WINDOW) پنجره ای است که با نمایش اقلام و اجناس درون خود ، به فروش آنها و یا جذب خریدار به فروشگاه کمک میکند.

معمولا در حوزه پوشاک برای چیدمان ویترین از مانکن های بی جان استفاده میشود.

کیفیت چینش ویترین میتواند گرایش خریدار به فروشگاه را افزایش داده و حتی میتواند فضای درونی تولیدکننده و تیپ و شخصیتی آن را تشریح نماید.

بنابراین برای طراحی آن باید زمان کافی اختصاص داد.

هرگز برای زیبایی و جذابیت ویترین ، به ویژه ویترین های بیرونی نباید به فکر کمتر هزینه کردن بود.

یک ویترین مدرن و شیک میتواند تاثیر بسیار زیادی بر جذب خریداران و فروش داشته باشد.

ویترین پوشاک-پارس ردا

 

به دلیل اهمیت این موضوع امروزه طراحی ویترین فروشگاهی به عنوان یک رشته دانشگاهی در بسیاری از کشور ها تدریس میگردد.

در ادامه این مقاله برخی از موارد پر اهمیت در ایجاد یک ویترین جذاب را برای شما بازگو میکینیم.

 

 

ویترین-پارس ردا

 

۱- شکل :

شکل و فرم اثاثیه و تزئینات دکوراسیون در ویترین های بیرونی تاثیر بسیار زیادی در انتقال حس و مفهوم و ویژگی مورد نظر به بازدیدکننده دارد.

هر شی براساس ارزش زیبایی شناختی که دارد در ذهن اثری خاص برجای میگذارد.

خریدار با مشاهده یک فرم و شکل خاص در وهله اول ، بدون آنکه از آن شناختی داشته باشد به ذهنیتی خاص گرایش پیدا میکند.

استفاده مناسب و حرفه ای میتواند اثر بسیار مطلوبی بر نظر خریداران داشته باشد.

به طور مثال بی دلیل نیست که ویترین های مردانه از اشکال و فرم های مربعی و در ویترین های زنانه از اشکال دایره ای استفاده میشود.

 

۲-روشنایی :

سیستم نور پردازی باید در صورت امکان به روی نقطه کانونی یا نقاط کانونی متمرکز شود.

 

۳-نقطه کانونی :

نقطه کانونی یا نقطه تمرکز دید که در آنجا محصولات ، اثاثیه زیبایی دکور ، علائم و پس زمینه ها کنار یکدیگر قرار دارند،

باید به گونه ای باشد که از بیرون دید کافی داشته و باعث جلب توجه و جذب خریدار گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.